Beskrivning av Xelent Servicedesk och dess tjänstenivåer
Servicedesk ger användarstöd och support på din dator, kringutrustning och de vanligaste programmen samt äger ärendet från att du som användare anmäler det, tills det är åtgärdat.
Få Hjälp via
E-post
Maila Servicedesken via support@xelent.se
Ärendeportal
Anmäl direkt på ärendeportalen där alla ärenden även loggas
Telefon
Servicedesk kl 8:00–17:00 via 0771-70 70 80
Enkel uppstart och få krav för att komma igång:
Xelent IT-tjänster
Kund skall ha avtalad garanti- eller serviceavtal på samtliga komponenter samt driftavtal med Xelent för de produkter och tjänster där support skall ges via Xelent Servicedesk.
Kunds IT-miljö
Xelent skall ges internetaccess med nödvändiga brandväggsöppningar för att möjliggöra fjärråtkomst till IT-utrustning placerad i kunds miljö.
Xelent Servicedesk ingår i Xelents förpackade IT-tjänster och kan med fördel kompletteras med Xelent Support som erbjuder utökad tillgång till Xelent Servicedesk.
Xelent Servicedesk och Tjänstenivåer
Xelent Servicedesk är den viktigaste kontaktytan för att alla slutanvändare skall få rätt hjälp snabbt. Servicedesken ger användarstöd och support på din dator, kringutrustning och de vanligaste programmen och äger ärendet från det att du som användare anmäler det tills det att ärendet är åtgärdat. Ärenden kan vidarebefordras till specialister eller förutbestämda servicegivare med fortsatt bevakning och eskalering. Servicedesk ansvarar också för att avsluta alla ärenden med rapport till anmälaren. Servicedesk når du via telefon, E-post eller ärendeportalen.
Xelents Servicedesk arbetar enligt ITIL v3 (Information Technology Infrastructure Library), ett globalt ramverk för hantering och support av IT-tjänster.
För fullständig beskrivning av tjänsten
Vänligen kontakta närmaste kontor eller fyll i formuläret nedan för att bli kontaktad av någon av våra IT säljare.
Integritetsöversikt
Den här webbplatsen använder cookies så att vi kan ge dig den bästa användarupplevelsen som är möjlig. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälper vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen som du tycker är mest intressanta och användbara.
Strikt nödvändig cookie bör alltid vara aktiverad så vi kan komma ihåg dina val av cookie-inställningar.
Om du inaktiverar den här cookien kan vi inte spara dina inställningar. Det innebär att varje gång du besöker denna webbplats måste du aktivera eller inaktivera cookies igen.
reCaptcha
Vi använder reCaptcha som spamskydd för våra kontaktformulär på våran webbplats. reCaptcha opereras av Google och om din webbläsare inte har några tidigare cookies från Google så sparas cookies med information om denna webbplatsen och ditt användande av den för att analysera om du är en riktig människa och inte en bot som försöker skicka skräppost till oss.
Vänligen aktivera "Strikt nödvändig cookie" först så att vi kan spara dina inställningar!
Övriga cookies
Övriga cookies som används av webbplatsen för att du ska få en bättre upplevelse:
Google Analytics är aktiverat på denna webbplatsen ifall du accepterar dessa cookies.
Om du lämnar kommentar på sidan sparas en cookie (1 år) med ditt namn, e-post och webbplatsadress för att komma ihåg dig till nästa gång du kommenterar en sida.
Vid besök på inloggningssidan undersöker en tillfällig cookie om din webbläsare accepterar cookies. Dessutom;
Om du loggar in sparas en cookie med information om din inloggning (2 dagar) och en för layoutinställningar (1 år).
Om du väljer ”Kom ihåg mig” vid inloggning sparas en cookie i 2 veckor som kommer ihåg ditt val.
Om du redigerar eller publicerar en artikel sparas en cookie i ett dygn med inläggets ID.
Vänligen aktivera "Strikt nödvändig cookie" först så att vi kan spara dina inställningar!