Xelent söker företagssäljare till Nyköping

Är du i början av din karriär och med en stor portion av nyfikenhet, driv och envishet. Har du en stark tävlingsinstinkt och tycker om att vara ute hos kund och göra bra affärer. Har du ett vinnande sätt och en professionell affärsmässighet i kombination med en positiv entreprenörsanda? Då kan du vara en Xelent medarbetare.

Tjänsten som företagssäljare innebär uppsökande försäljning mot företag i Nyköping med omnejd. Du ansvarar för din egen försäljningsbudget och kontaktar samt besöker potentiella kunder. Du ska ha koll på vad som händer i din region och deltar i nätverk för att hitta nya försäljningskanaler. Din viktigaste arbetsuppgift är att vara aktiv ute hos kunderna. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, där vi gärna ser att du har ett genuint intresse att förstå kundens unika situation och därmed erbjuda den bästa lösningen.

Xelent är ett företag i uppåtgående med en stark expansionstakt. Vi jobbar med världsledande leverantörer inom alla våra affärsområden och är dessutom Ricoh IT-Partner. Du kommer att arbeta tillsammans med våra duktiga medarbetare på kontoret i Nyköping som har många års samlad kompetens och erfarenhet. Vi välkomnar dig till ett företag där trivsel och gemenskap värderas högt. Företaget har korta beslutsvägar där nya idéer välkomnas. Du kommer att få arbeta med moderna produkter i teknisk framkant.

Det finns stora möjligheter att skapa bra resultat och vi erbjuder spännande lönemodeller med både fasta och rörliga delar. Du har stora möjligheter att tjäna pengar om du presterar bra!

Du rapporterar direkt till lokal platschef.

Ansvarsområden

  • Egen säljbudget
  • Mötesbokning
  • Nykundsbearbetning
  • Utveckla kundrelationer
  • Skriva offerter och avtal
  • Resultatuppföljning

Erfarenhetskrav  

  • Erfarenhet av uppsökande försäljning inom B2B

Meriterande erfarenheter

  •  Försäljningserfarenhet av IT lösningar
  • Försäljningserfarenhet av telefonilösningar
  • Försäljning av abonnemang/mobillösningar
  • Försäljning av dokumenthanteringslösningar

Personliga egenskaper 

  • Ambitiös med en stark drivkraft
  • Prestigelös
  • Professionellt affärsmanaskap
  • Starkt försäljnings- och marknadsintresse
  • Offensiv – attraheras av kundmötet och att sälja 

Övriga krav  

  • B-körkort
  • Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift
  • Avslutad och genomförd gymnasieutbildning  

Mejla din ansökan med CV och personligt brev till jobb@xelent.se redan idag dock senast 31 maj.Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till thomas.runfeldt@xelent.se på mejl eller telefonnummer 0155-25 64 32 Du kan även höra av dig till personalchef therese.arnqvist@xelent.se eller ringa på 0340-50 10 05. 

Tjänsten är en heltidstjänst.