xelent.se/jobba-hos-oss/byhjd

 

Säljare till Borås, sista ansökningsdag 2017-08-14

Vill du vara med på vår spännande resa? Vi har som mål att 2020 är Xelent den största kedjan i Sverige med helhetsfokus på dokument, it/drift och kommunikationstjänster. Idag finns vi på 14 orter från Östersund i norr till Malmö i söder, vi är 130 medarbetare och har stark lokal förankring med expertis inom våra affärsområden.

Vi erbjuder rätt person en roll i ett företag som präglas av Kundnytta, Arbetsglädje och Stolthet. Vi värdesätter trivsel och kamratskap på arbetsplatsen. Vår strävan är att vara en attraktiv arbetsplats för såväl medarbetare som kunder och övriga intressenter.

Är du en person som tycker om att vara ute hos kund och göra bra affärer. Har du ett vinnande sätt och en professionell affärsmässighet i kombination med en positiv entreprenörsanda? Då kan du vara en Xelent medarbetare.

Tjänsten säljare innebär uppsökande försäljning mot företag i Borås med omnejd. Du ska ha koll på vad som händer i din region och i branschen och delta i nätverk för att hitta nya försäljningskanaler. I ditt arbete ska du kunna planera och strukturera utifrån kundernas önskemål och situationer. Och du har stora möjligheter att skapa bra resultat och vi erbjuder spännande lönemodeller med både fast och rörliga delar.

Vi välkomnar dig till ett av Sveriges mest snabbväxande företag i vår bransch, du kommer in i ett sammanhang där Kundnytta, Arbetsglädje och Delaktighet är viktiga parametrar. Företaget har korta beslutsvägar där nya idéer välkomnas. Du kommer att få arbeta med moderna produkter i teknisk framkant. Vi erbjuder en arbetsplats där arbetsglädje och trivsel värderas högt, vi tror att det är gruppen tillsammans som lyckas.

Vem du är som person är väldigt viktig för oss så vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, där vi gärna ser att du har en stark professionell affärsmässighet i dina kundmöten och att du med ett förtroendeingivande sätt skapar relationer – samt inser vikten av att vårda dem. Du brinner för att sälja!

Du rapporterar direkt till Platschefen.

Arbetsuppgifter:

  • Nykundsbearbetning
  • Utveckla och bibehålla befintliga kundrelationer
  • Utveckla nya affärsmöjligheter
  • Egen säljbudget
  • Resultatuppföljning
  • Mötesbokning
  • Skriva offerter och avtal

Erfarenhetskrav
Erfarenheter av lösningsförsäljning inom It, telefoni eller dokument
Erfarenhet av försäljning B2B
Meriterande erfarenheter
Försäljningserfarenhet B2B från närliggande bransch
Erfarenhet från förenings/idrotts liv
Personliga egenskaper
Du har ett starkt affärssinne och förmåga att komma till avslut
Ambitiös med en stark drivkraft
Prestigelös
Starkt försäljnings- och marknadsintresse
Offensiv – attraheras av kundmötet och att sälja
Övriga krav
B-körkort
Genomförd och avslutad gymnasieutbildning
God svenska i tal och skrift

 

Mejla din ansökan med CV och personligt brev till jobb@xelent.se senast den 14 augusti. Då Xelent är en organisation med ojämn könsfördelning blir vi lite extra glada för kvinnliga sökande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till platschef Christer Green på 033-29 08 56.

Du är också välkommen att höra av dig till personalchef Therese Arnqvist om du har frågor om tjänsten eller om Xelent, 0340-50 10 05.

Vi ser fram emot din ansökan!